tisdag 12 april 2016

Irlands bookhaul

Vi var ju på Irland över Saint Patrick´s day och även flera dagar runtom. Det köptes en hel del böcker och även lite andra nördiga prylar jag tänkte visa upp. Jag älskar köpa böcker med historier och fakta om landet så blev en hel del av det. Irland är helt fatasiskt vackert och vi kommer att åka dit nästa år igen för att se den fantastiskt storslagna naturen,dricka goda öl och bara njuta av folket.


Gillade verkligen det här omslaget av Carry on!
 Två böcker om irländska legender för barn. Båda har illustrationer och är superfina
 Hittade den här i en second hand affär,  känns extra kul hitta den på Irland, original illustrationer och välläst.
 Två böcker om det jag älskar med Irland, deras natur och pubarna. Nästa år har vi tänkt köra efter The Wild Atlantic Way som är så fantastiskt vacker så att det inte går att förklara!
 HIttade två superrolga böcker jag inte sett förut. Båda har gåtor från sin värld och är skrivna på ett sätt som passar deras genre. Gåtorna är svåra och kluriga och verkligen superunderhållande!
 Slott är bland det mest fascinerande och intressanta jag vet och när vi reser har vi ofta något slott i sikte. Jättemycket fina bilder och jag vill besöka de alla.
 Den andra målarboken från Harry Potters värld, älskar de här målarböckerna!
 De som känner mig vet att jag är Star Wars nörd och vart överlycklig då jag hittade dessa skor och termosmugg. Sjukt snygga!
 En Voldemortnyckelring,vem vill inte ha det?
 Hittade mig ännu en Harry Potter pyjamas, har fyra nu;)

1 kommentar:

  1. Irland vill jag också besöka någon gång. Och vad mycket fina saker du köpt. Älskar särskilt Star Wars skorna & HP pyjamasen. :)

    SvaraRadera