måndag 14 november 2016

Bröllop i Skottland

Äntligen kommer Bröllopsberättelsen.
Jag och min man gifte hos på Isle of Skye i Skottland vid ruinerna till slottet Castle Dunscaith.
Vi hade planerat bröllopet ungefär ett år i smyg och det var så mycket mer planera än vad vi hade trott.
Fixa alla papper, plats, någon som vigde oss och gjorde bukett/krans via mejl och telefon tog sin tid.
Vi valde ruinen för att vi älskar slott, vi älskar Isle of Skye och det är en plats som ligger lite avsides vilket jag tyckte var skönt. Detta för att Skye vimlar av turister.
Vi hade bara två gäster ( Lennies syster med man) som agerade vittnen.
Detta för att vi inte ville ha något stort bröllop, viktigast var jag och Lennie, naturen och att vi fick gifta oss där vi hör hemma.
Vi fick strålande sol allt var verkligen precis som vi ville ha det.
Började morgonen med Champagne  och tårta ( fyllde även år denna dag).
Sen var det dags göra sig i ordning. Vi hade hyrt en stuga ca 500 meter från ruinen som var alldeles perfekt ( vill flytta dit;))
Cermonin gick lugn och smidigt och då varken jag eller mannen är troende hade vi valt att välsigna marken istället.
Sonja heter kvinnan som vigde oss och hon gjorde verkligen så att man kände sig avslappnad.
Efter cermonin fotade vi en massa, tog en bärs och chillade. Kvällen bestod av bröllopsmiddag på ett värdshus. Dagen efter var det bara upp och sminka och fixa sig igen då vi skulle upp till Quiraing för fotografering.
Vi är så nöjda med både bröllopet, resan, maten och bilderna och självklart att jag har fått gifta mig med min själsfrände.














3 kommentarer:

  1. Grattis! Vilka otroligt fina foton.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt ni måste haft det. Jättefina bilder, och stort grattis än en gång! <3 :)

    SvaraRadera